Boxing  

Forum Home Boxing Forum European British Classic Aussie MMA Training
Go Back   Boxing News 24 Forum > Boxing > General Boxing Forum

Reply

Thread Tools
Old 10-15-2007, 09:28 AM   #16
Decebal
Lucian Bute
East Side VIP

vCash: 1000
Default Re: ~~~The Lucian Bute Battleship~~~

Quote:
Originally Posted by fluxstuff
Just to ask then: does it look like Bute could become a superstar?
I don't want Bute to become a superstar. I want him to keep his feet on the ground and fight the best, not the biggest NAMES or for the biggest purses. This is what is important, I think. This is what is good for boxing. And THIS is what he should aim for, not fame and fortune. If he does the right thing, these will follow to; but he shouldn't aim for them, because in doing so he might diminish what is most important - in boxing: his legacy, and in life - his character. Bute should beware of anything that might lead to moral corrosion. His character is his biggest asset as a fighter.
Decebal is offline  Top
Reply With Quote
Sponsored Links
Old 10-15-2007, 09:29 AM   #17
Azriel
Contender
ESB Senior Member

vCash: 75

Quote:
Originally Posted by Decebal

I don't think so. There are at least 10 more talented fighters out there, in my opinion. But Bute is good and getting better, and I think he can become a very good boxer. If he keeps going for the best and he maintains the high morale that he has shown so far, he will be very good for boxing. This is all that matters, because everything else is not really up to him - you either have it or you don't.
Decebal, are you going to le centre bell this Friday? if yes, where are your seats, i'll drop by to say hellos.
Azriel is offline  Top
Reply With Quote
Old 10-15-2007, 09:32 AM   #18
Decebal
Lucian Bute
East Side VIP

Quote:
Originally Posted by Amsterdam

Soto is not supernatural, but he's a class boxer and a warrior who's worked hard. Shame he has to fight a supernatural who's motivated.
I disagree. I think it's the best thing possible for Soto to test himself against a "supernatural" like Guzman! This is what all very good fighters should want - to test themselves against the best. And of course we should respect Soto more if he loses whilst fighting well against Guzman, than if he had been winning against a lesser opponent in a lesser/stay-busy fight! It does more for his legacy, after all.
Decebal is offline  Top
Reply With Quote
Old 10-15-2007, 09:33 AM   #19
Decebal
Lucian Bute
East Side VIP

Quote:
Originally Posted by Azriel
Decebal, are you going to le centre bell this Friday? if yes, where are your seats, i'll drop by to say hellos.
Haha...mate, alas! I am not...I live in Britain......maybe one day I will be able to come and see Bute fight.
Decebal is offline  Top
Reply With Quote
Old 10-15-2007, 09:35 AM   #20
Azriel
Contender
ESB Senior Member

Quote:
Haha...mate, alas! I am not...I live in Britain......maybe one day I will be able to come and see Bute fight.
Oh that's just too bad. Is there a live feed in Britain of this bout?
Azriel is offline  Top
Reply With Quote
Old 10-15-2007, 09:40 AM   #21
Decebal
Lucian Bute
East Side VIP

Quote:
Originally Posted by fluxstuff
I'm ok with boxers making a fortune as a priority - they have a short career so they need to maximise their earnings before it's too late.

But if they can combine that with fighting the best: all the better.
Bute has a good club behind him and good promoters. He will make a lot of money. Let's not worry about Bute! If he keeps fighting well and improving and not ducking, Bute will become very rich. Let us worry instead about guys like Mijares and Guzman who don't have to backing to be given the comp at the highest level to the extent that they deserve and would wish for.

Anyway, I disagree with you...according to your plan, if you wanted to maximise your earnings, after you become a great boxer, you should continue fighting even when you're past your best, taking on the biggest offer, even if it's some raw kid with an ambitious promoter who wants to bag a big beast and stuff him on the resume! This is ignoble in my opinion and betrays a lack of self-respect. You are selling yourself for money.

Money should not come above glory, especially since if you chase glory, money usually follows more than willingly.
Decebal is offline  Top
Reply With Quote
Old 10-15-2007, 09:40 AM   #22
Decebal
Lucian Bute
East Side VIP

Quote:
Oh that's just too bad. Is there a live feed in Britain of this bout?
I don't know...last time Bute fought (Bika), I only saw the fight 2 weeks later!!!
Decebal is offline  Top
Reply With Quote
Old 10-15-2007, 09:42 AM   #23
Azriel
Contender
ESB Senior Member

Quote:
I don't know...last time Bute fought (Bika), I only saw the fight 2 weeks later!!!
I'll tape it then. I'll try to post it on youtube afterwards.
Azriel is offline  Top
Reply With Quote
Old 10-15-2007, 09:44 AM   #24
Decebal
Lucian Bute
East Side VIP

Quote:
I'll tape it then. I'll try to post it on youtube afterwards.
Decebal is offline  Top
Reply With Quote
Old 10-15-2007, 10:24 AM   #25
Maxime
Sweet Science
ESB Addict

vCash: 171

Interesting article in the newspaper this morning.

Purses for the fight:
Berrio: ~300K (Heard from Eric Lucas during a radio interview)
Bute: 200K (Newspaper)

Quote:
Bute cogne aux portes de la gloire et de la richesse

«J'ai hâte de boxer et le combat est toujours dans mes pensées, presque 24 heures sur 24.»

Ronald King

La Presse

Pour Lucian Bute, le moment est arrivé. Vendredi prochain, au Centre Bell, il montera dans l'arène contre le champion du monde des super-moyens (168 livres) de l'IBF, le Colombien Alejandro Berrio, une brute qui a remporté 26 de ses 27 victoires par K.-O. et perdu quatre fois par K.-O. Lucian Bute, le boxeur de finesse, le matador, cogne donc à la porte de la gloire et de la richesse. La Presse l'a rencontré à son gymnase, ce week-end.

Q À quoi penses-tu pendant la longue, longue marche de ton vestiaire à l'arène, à travers la foule déchaînée et au son de ta chanson préférée de U2?

R Je me répète qu'il faut rester calme et concentré. C'est difficile parce que le moment est très émotif, les gens sont très excités. Mais il faut relaxer, se concentrer sur le combat. J'aime beaucoup ce moment-là. Et puis, en approchant de l'arène, je sens de la nervosité. Un boxeur qui vous dirait qu'il n'est pas nerveux à ce moment-là serait un menteur.

Q Il te reste une semaine d'attente avant de régler la question. Est-ce que cette attente te pèse?

R Je commence à être habitué, c'est la dixième fois que je livre le combat principal de la soirée. J'ai appris à vivre avec cette pression. Je dors bien, sauf le soir précédent le combat. Mais j'ai hâte de boxer et le combat est toujours dans mes pensées, presque 24 heures sur 24.

Q Tu mènes une vie de Spartiate depuis presque trois ans. Comment fais-tu pour demeurer aussi discipliné dans ta vie de tous les jours?

R Ce n'est pas si mal. J'ai passé huit ans dans l'équipe nationale de la Roumanie et on menait à peu près la même vie. Sauf que la boxe professionnelle est beaucoup plus dure. Je suis couché tous les soirs à 22h30 et debout chaque matin à 6h 30. Repas, entraînement, sieste, repas, entraînement, sieste J'ai quand même des amis. Les week-ends, je vais au restaurant et au cinéma. Il y a une église roumaine orthodoxe près de chez moi (Bute habite rue Jarry, près de Christophe-Colomb) et j'y vais le dimanche. Pendant la semaine, je reste seul à la maison. C'est une décision que j'ai prise. Avant d'atteindre mon but, le championnat du monde, je suis prêt à faire les sacrifices nécessaires. Après ma carrière de boxeur, on verra.

Q Au village de Galati, en Roumanie, comment papa et maman Bute réagissent-ils devant tes aventures nord-américaines?

R Ah! La mama! Je viens justement de lui parler. Elle me pose toujours les mêmes questions. Est-ce que je suis bien? Est-ce que je mange bien? Est-ce que j'ai été malade? Et puis, elle me passe mon père qui me demande toujours: tu vas le battre, n'est-ce pas? Oui papa, promis. (Bute, fils unique, a grandi au milieu de quatre soeurs.)

Q Décris-nous Galati?

R C'est une très belle ville au bord du Danube. Il y a environ 200 000 personnes. La ville vit surtout d'une immense fabrique de meubles. Presque tout le monde y travaille.

Q Envoies-tu de l'argent à tes parents?

R Évidemment, c'est normal. Mon père est à la retraite et il n'a pas une grosse pension. Je vais les amener tous les deux dans quelques mois, mais je ne crois pas qu'ils voudraient vivre ici. Ils sont trop vieux pour laisser leur maison, la famille et leurs amis à Galati. (Selon son gérant et entraîneur, Stéphane Larouche, Bute a empoché environ un million au cours des deux dernières années. Le combat de vendredi lui vaudra environ 200 000$.)

Q Et ce monsieur Berrio… On dit qu'il n'est pas commode.

R Il va chercher à me mettre de la pression dès le premier round. C'est son genre. Mais je suis habitué. Moi, je ne suis pas pressé. Je veux gagner un round à la fois. Et on verra s'il a encore autant d'énergie au cinquième ou sixième round. Moi, je suis aussi rapide au 12e qu'au premier round Je suis très confiant.

Q Monsieur Bute, vous m'avez dit l'an dernier, que les Roumaines étaient plus belles que les Québécoises

R Je sais, je m'en souviens. Mais j'ai un peu changé d'idée.
Maxime is offline  Top
Reply With Quote
Old 10-15-2007, 10:39 AM   #26
Decebal
Lucian Bute
East Side VIP

Quote:
Originally Posted by Maxime

Purses for the fight:
Great interview, Maxime, mate! Thank you!
Decebal is offline  Top
Reply With Quote
Old 10-15-2007, 10:51 AM   #27
Brickhaus
Packs the house
East Side VIP

Quote:
Bute is already a superstar in Montreal. If he can get a few good wins against good opposition, he'll become one. He's very charismatic.
How is Bute's English? I imagine he's proficient in Romanian and French, but whether he can speak English well enough to get through a Lampley interview without a translator may have a direct bearing on his popularity.
Brickhaus is offline  Top
Reply With Quote
Old 10-15-2007, 11:17 AM   #28
Decebal
Lucian Bute
East Side VIP

Quote:
Originally Posted by Brickhaus
How is Bute's English? I imagine he's proficient in Romanian and French, but whether he can speak English well enough to get through a Lampley interview without a translator may have a direct bearing on his popularity.
I am not sure how good his English is...but some of the American boxers don't speak great English either...
Decebal is offline  Top
Reply With Quote
Old 10-15-2007, 11:41 AM   #29
Azriel
Contender
ESB Senior Member

Good question. I find he's okay in English. He should be okay with Lampley.
Azriel is offline  Top
Reply With Quote
Old 10-15-2007, 11:51 AM   #30
boxfan99
Contender
ESB Senior Member

Quote:
Originally Posted by Maxime

Purses for the fight:
Wow, those purses are very very low compared to other title purses at SMW.
boxfan99 is offline  Top
Reply With Quote
Reply

Boxing News 24 Forum > Boxing > General Boxing Forum

Thread Tools

Posting Rules