Boxing  

Forum Home Boxing Forum European British Classic Aussie MMA Training
Go Back   Boxing News 24 Forum > Boxing > General Boxing Forum

Reply

Thread Tools
Old 10-15-2007, 11:54 AM   #31
Azriel
Contender
ESB Senior Member

vCash: 75
Default Re: ~~~The Lucian Bute Battleship~~~

Quote:
Originally Posted by boxfan99
Wow, those purses are very very low compared to other title purses at SMW.
I think it's because Berrio is not a household name (A champion non the least, that's why he has the biggest purse.. sorry for stating the obvious).

Bute would fight Lacy or Froch and he would get a better purse IMO.
Azriel is offline  Top
Reply With Quote
Sponsored Links
Old 10-15-2007, 11:57 AM   #32
Decebal
Lucian Bute
East Side VIP

vCash: 1000

Quote:
Wow, those purses are very very low compared to other title purses at SMW.
According to an article in the Romanian press, Bute gets, according to IBF rules, 25% of the purse, which is 600.000 dollars...(US or CAD??) i.e. 150k.
Decebal is offline  Top
Reply With Quote
Old 10-15-2007, 12:11 PM   #33
boxfan99
Contender
ESB Senior Member

Quote:
Originally Posted by Decebal
According to an article in the Romanian press, Bute gets, according to IBF rules, 25% of the purse, which is 600.000 dollars...(US or CAD??) i.e. 150k.
Yes, I know about the percentages, but thank you anyway. What I meant was that the combined purse is very low for a title fight at 168. Especially if you take into consideration that Berrio is fighting under Sauerland, but I guess they have already read the writing on the wall like most of us and don't want to waste their money on a fighter that don't stand much of a chance.
boxfan99 is offline  Top
Reply With Quote
Old 10-15-2007, 02:01 PM   #34
Axe
Champion
East Side Guru

Bute will have no problems schooling this paper champ. Berrio is just a crude slugger who is so far behind the other titlists at the weight it's not even funny. Bute KO 9.
Axe is offline  Top
Reply With Quote
Old 10-15-2007, 02:23 PM   #35
Decebal
Lucian Bute
East Side VIP

Quote:
Especially if you take into consideration that Berrio is fighting under Sauerland, but I guess they have already read the writing on the wall like most of us and don't want to waste their money on a fighter that don't stand much of a chance.
It's not just that...the Americans aren't showing the fight and the Romanians aren't either! So there is less TV money...also, Berrio is Columbian...not German or even Russian ...so less interest.
Decebal is offline  Top
Reply With Quote
Old 10-15-2007, 02:23 PM   #36
Decebal
Lucian Bute
East Side VIP

Quote:
Originally Posted by Axe
Bute will have no problems schooling this paper champ. Berrio is just a crude slugger who is so far behind the other titlists at the weight it's not even funny. Bute KO 9.
You say that he is raw and all that...sure, you're right, but when he tags you, you feel it...
Decebal is offline  Top
Reply With Quote
Old 10-15-2007, 03:21 PM   #37
Decebal
Lucian Bute
East Side VIP

Bute Leitartikel

15/10/2007 11:20Lucian Bute, un adepte d'Occupation doubleDaniel Cloutier
Le Journal de MontréalBoxe [Only registered and activated users can see links. ] Lucian Bute ©(Photo Canoë/Interbox)Le boxeur d'origine roumaine Lucian Bute s'exprime de mieux en mieux dans la langue de Molière, écoute la télé en français, devient de plus en plus montréalais... et les Québécois le considèrent désormais comme un des leurs.

Bute (20-0-0), qui tentera de détrôner le Colombien Alejandro Berrio (26-4-0) à titre de champion du monde des poids super-moyens (168 livres) de l'IBF vendredi soir au Centre Bell, voit d'ailleurs sa popularité s'accroître de mois et mois chez nous.

«Les Québécois me considèrent de plus en plus comme l'un des leurs, admet Bute. Il y a de plus en plus de monde qui vient me voir boxer au Centre Bell et, lorsque je magasine ou que je vais au restaurant, plusieurs me reconnaissent et viennent me serrer la main ou me donner l'accolade. Ils me font tellement plaisir...»

Il adore le mode de vie québécois

Le Roumain, qui a grandi à Galati, tout près de la frontière ukrainienne, adore le mode de vie québécois.

«Montréal est un endroit où il fait bon vivre, dit-il. Je me sens réellement privilégié de vivre ici. J'habite un appartement de trois pièces dans un duplex de la rue Jarry, dans le quartier Villeray. J'envisage toutefois de faire l'achat d'une résidence à Montréal ou en banlieue, un condo ou une maison.

«Montréal est une ville sécuritaire et divertissante. C'est la capitale mondiale de la bouffe! Il y a tellement de bons restaurants ici. Je mange de tout, et tous les plats imaginables du monde entier sont servis à Montréal. De plus, je n'ai aucune difficulté à trouver, dans les supermarchés, des aliments me permettant de préparer des plats roumains.»

Modèles de discipline

Bute, qui conduit une Acura, considère les automobilistes montréalais comme des modèles de discipline.

«Les automobilistes ici s'arrêtent aux feux rouges, suivent patiemment la circulation et respectent les piétons, souligne-t-il. En Roumanie, ils ne respectent rien ni personne. Ils brûlent les feux rouges et roulent sur les trottoirs... Alors, enlevez-vous de leur chemin, car votre vie en dépend!»

Bute téléphone deux ou trois fois par semaine à sa mère et à son père en Roumanie, pour donner de ses nouvelles et prendre celles de la famille ou recevoir des petits conseils culinaires de maman.

«Je viens de payer mon dernier compte de téléphone: 485 $, avoue-t-il. C'est ma plus grosse dépense du mois, à l'exception de mon loyer (700 $). En plus de téléphoner à ma mère, à Galati, j'appelle aussi mes deux soeurs qui vivent en Italie (il a deux autres soeurs en Roumanie). Ça finit par faire grimper le compte de téléphone...»

Sorties avec des amis

Lorsqu'il sait qu'il aura droit à une journée de congé, Bute contacte ses amis, quelques-uns sont des Roumains, d'autres des Québécois de souche.

«J'ai l'habitude de me coucher vers 22h30 lorsque je m'entraîne, car je dois me lever le matin pour aller courir (vers 7h), admet l'aspirant obligatoire au titre mondial des poids super-moyens de l'IBF. Lorsque je sais que je serai en congé le lendemain, je me couche plus tard, généralement vers minuit.

«Durant ma journée de congé, j'adore aller magasiner dans les boutiques de mode au centre Rockland, puis aller bouffer avec des amis ou encore aller au cinéma. Le magasinage n'est pas une plaie pour moi, car je raffole des vêtements de luxe très à la mode.»

Bute reconnaît qu'il passe passablement d'heures à regarder la télé et à clavarder dans Internet.

«Lorsque je ne téléphone pas aux membres de ma famille et à mes vieux amis en Roumanie, je communique avec eux par Internet, souligne Bute. Je visite aussi beaucoup les sites Internet de boxe pour savoir ce qui se passe sur la scène internationale.
«Dans mes loisirs, j'écoute souvent la télévision en français. Je suis un adepte de l'émission Occupation double. C'est franchement amusant. Je regarde aussi beaucoup d'événements sportifs télévisés à RDS. Décidément, je n'ai pas le temps de m'ennuyer à Montréal!»

[Only registered and activated users can see links. ]
Decebal is offline  Top
Reply With Quote
Old 10-15-2007, 04:01 PM   #38
Decebal
Lucian Bute
East Side VIP

Quote:
Originally Posted by québecwarrior
Lucian Buté deviendra un supernaturel, il a du power, il a de la vitesse, sa défense s'améliore de jour en jour, il devient beaucoup plus mature sur le ring, donne un show meme si c'est pas son but car il boxe intelligemment, son coach dans le ring, Stéphane Larouche est un excellent trainer...Bute sera une suepervedette, il a le TALENT pour battre Kessler, 1 ou 2 combat apres sa victoire contre Berrio et oui, il sera PRET a battre Kessler..BUTE BUTE BUTE BUTE
Vous croyez qu'il sera pret a battre Calzaghe toutdesuite apres Berrio?
Decebal is offline  Top
Reply With Quote
Old 10-15-2007, 04:13 PM   #39
Decebal
Lucian Bute
East Side VIP

Quote:
Originally Posted by Knock out
decebal you look liek you got some kick-ass tickets for this fight
I wish! I live in Britain, mate...so, no chance!
Decebal is offline  Top
Reply With Quote
Old 10-15-2007, 04:39 PM   #40
Decebal
Lucian Bute
East Side VIP

Quote:
Originally Posted by Knock out
and i didntknow they speaked french at the same time hehe
...some do (very bad French, though, mostly!)
Decebal is offline  Top
Reply With Quote
Old 10-15-2007, 06:13 PM   #41
Decebal
Lucian Bute
East Side VIP

Decebal is offline  Top
Reply With Quote
Old 10-15-2007, 09:13 PM   #42
Decebal
Lucian Bute
East Side VIP

Bute is, according to his trainer, Stephane Larouche, an obsessive trainer and a perfectionist:

"Never have I trained so hard for a fight and never have I payed so much attention when studying and analysing the style of an opponent like this time around".

"When I will enter the ring on Friday, I will be able to say that I have done all that was humanly possible to be perfectly prepared and to overcome this challenge." - Lucian Bute
Decebal is offline  Top
Reply With Quote
Old 10-15-2007, 09:30 PM   #43
MrStayman
Contender
ESB Senior Member

Quote:
Originally Posted by fluxstuff
What's Berrio like - I've never seen him fight.
Power puncher, good uppercut, flat footed, little head movement, upright stance. Keeps his hands up, but doesn't protect vulnerable body. Throws looping shots that make him vulnerable to counterpunching. Pretty good stamina. Keeps his power throughout the middle rounds. Pressure fighter who plods forward deliberately throwing hooks and uppercuts. Shaky chin. Kisses opponents on forehead.

My vcash is on Bute outboxing him for 12 rounds, maybe getting a TKO somewhere along the line if he lands a good punch to the shaky chin. He'll probably be vulnerable to Bute's body jab. Bute has superior hand speed.
MrStayman is offline  Top
Reply With Quote
Old 10-15-2007, 09:49 PM   #44
Decebal
Lucian Bute
East Side VIP

From Pechea to Montreal

In 1996, the trainer Octavian Tabara was pointing towards a lanky youth and saying: "Watch out for him! He will be as great as Teofilo Stevenson!"

Tabara is recounting: “Lucian started boxing in 1994, when together with Nicu Comanici, the director of the Dunarea Club, I started a preselection campaign through the schools of Galati county. In Pechea, we heard of a PE teacher, Felix Paun, who had boxed and who wanted to start a club. We brought him two punching bags, a couple of pairs of gloves and twice a week we would go to give him a hand. From the Pechea school, Bute arose. We immediately saw he was special and we took him to Galati. On the 10th of November we signed him up for the Dunarea (Danube) Club, and I took him to live with my family. I treated him as one of my own kids. He is the most intelligent boxer I have ever trained."

"In 1997, Bute was discovered to be suffering from chronic, allergic and evolving vertebral dimorphism. The doctors cited it as a limiting factor to boxing performance. In other words I was told to let him go." However, Tabara believed in Lucian's flair and stuck to him. Ignoring the doctors' adivice, he took Lucian through hospitals and payed for his treatment until he was cured.

Tabara and Bute - the early days:

In the shadow of the Simion brothers...

In 1998, Lucian won the bronze medal in the Buenos Aires Junior World Championships and in 1999, bronze at the Houston Senior World Championships...no one thought he could be budged from the Romanian Olympic Team. Sydney was just around the corner, but his Olympic dream of competing at 67 kg was shattered when Dorel Simion, World Champion (1997) and European Champion (199 joined the team at 63.5 kg. An eliminator was arranged between the two - Dorel got the judges' nod. "But Lucian had won!", Tabara recounts. "It was the wrong decision." Bute lost his place in the team; he couldn't even try his luck at 71kg where Marian Simion was no. 1. These were some very frustrating years for Lucian.

It wasn't until 2003 when he got the chance to compete in a major competition - The World Championships in Bangkok. However, he was beaten just before the medals by Golovkin, who became Champion. "Bute was being robbed by the judges so he risked everything towards the end of the fight. He was caught out and KO'ed - it was the end of his amateur career."

It was in Bangkok that his current trainer, Stephane Larouche, proposed him to become a pro. And now, Lucian Bute will finally get his chance to shine.

(I apologise for my stodgy translation...)

[Only registered and activated users can see links. ] (Pro Sport)

Last edited by Decebal; 10-15-2007 at 10:20 PM.
Decebal is offline  Top
Reply With Quote
Old 10-15-2007, 10:00 PM   #45
Decebal
Lucian Bute
East Side VIP

"Lucian Bute a tout fait pour obtenir ce titre, pour s'intégrer à notre société en apprenant même notre langue, il est immensément sympathique, infiniment talentueux et très humble.

Peu importe ce qui se produit le 19 octobre, il mérite notre respect et notre admiration.

Longue vie a Lucian Bute le futur champion IBF Super Middleweight !!!!"

Decebal is offline  Top
Reply With Quote
Reply

Boxing News 24 Forum > Boxing > General Boxing Forum

Thread Tools

Posting Rules