Boxing  

Forum Home Boxing Forum European British Classic Aussie MMA Training
Go Back   Boxing News 24 Forum > Boxing > General Boxing Forum


Reply
 
Thread Tools
Old 11-26-2011, 10:42 PM   #106
Signature 8
ATG
ESB Jr Member
 
Join Date: May 2010
Location: G-Field
Posts: 249
vCash: 500
Default Re: I want to know how Pacquiao can survive 12 rounds with Mayweather

Quote:
Originally Posted by Exactabox View Post
Manny's offense is a better defense than Floyd's defense.
Since people are picking just the Marquez opponent as a barometer, let's use 4. Not to mention besides Oscar, Manny faced the more in shape JMM without cheating on the scale, a more in shape Mosley and Hatton at his ideal 140lbs.

Against the same 4 opponents Oscar,Hatton,JMM (147) and Mosley

Floyd was hit with 228 POWER SHOTS
Manny was hit with 189 POWER SHOTS


Floyd landed 466 Power Shots
Manny landed 574 Power shots

Floyd power landed to power hit with 4.6 to 2.2
Manny power landed to power hit with 5.7 to 1.8

That spread of 2.4 to 3.9 (1.5 in favor of Manny) and Manny's southpaw stance could be the difference.

1. Floyd's fights were longer like DLH and Hatton

2. Oscar was a shell man prime oscar @ 147 would **** pac up. It kinda got me mad seeing that shit. Weight drained and 38 n shit smh.

3. Hatton fight lasted 2 ****ing rounds lol

4. Pac throws a lot more punches, he has thrown on average 80 punches per round since moving to junior welterweight. Can't find a source with Floyd's punches per round but I guarantee its not 80, maybe 40-50.
Signature 8 is offline  Top
Reply With Quote
Sponsored Links
Old 11-26-2011, 11:59 PM   #107
Leon
The Artful Dodger
East Side VIP
 
Join Date: Mar 2010
Location: SBA
Posts: 20,130
vCash: 75
Default Re: I want to know how Pacquiao can survive 12 rounds with Mayweather

emmanuel doesn't

he gets stopped whether it's the ref or his corner who does it
Leon is offline  Top
Reply With Quote
Old 11-27-2011, 12:01 AM   #108
Exactabox
Champion
East Side Guru
 
Join Date: Feb 2010
Location: 23 Hype Job Avenue
Posts: 7,028
vCash: 375
Default Re: I want to know how Pacquiao can survive 12 rounds with Mayweather

Quote:
Originally Posted by Signature 8 View Post
1. Floyd's fights were longer like DLH and Hatton

2. Oscar was a shell man prime oscar @ 147 would **** pac up. It kinda got me mad seeing that shit. Weight drained and 38 n shit smh.

3. Hatton fight lasted 2 ****ing rounds lol

4. Pac throws a lot more punches, he has thrown on average 80 punches per round since moving to junior welterweight. Can't find a source with Floyd's punches per round but I guarantee its not 80, maybe 40-50.
So you are confming that Manny's offense is in fact a better defense just as I stated.
And Manny with less rounds landed 108 more power shots and was never out on his feet as was "Defensive Master" Floyd vs Shane Round 2.
TY.

Last edited by Exactabox; 11-27-2011 at 12:12 AM.
Exactabox is offline  Top
Reply With Quote
Old 11-27-2011, 12:04 AM   #109
bobotnaman
★★★★☆
ESB Addict
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 1,779
vCash: 117
Default Re: I want to know how Pacquiao can survive 12 rounds with Mayweather

I want know how Mayweather can survive 12 rounds with Pacquiao.
bobotnaman is offline  Top
Reply With Quote
Old 11-27-2011, 09:28 AM   #110
sdsfinest22
Pound 4 Pound
East Side VIP
 
Join Date: Apr 2007
Location: 619 Sunny SD
Posts: 18,873
vCash: 1000
Default Re: I want to know how Pacquiao can survive 12 rounds with Mayweather

Quote:
Originally Posted by Exactabox View Post
Amateur right hook LMAO. You mean the one that
he beat Cotto and Margarito with ? The one that ****ed up JMM's face and made him scared to throw combinations and not
throw a punch for half of each of the last 5 rounds ?

Little Zab put Floyd on the canvas with an amateur right hook and Ortiz countered Floyd with his and rocked him back to the
ropes.

Floyd would get beat every part of the ring vs Pac.
His stamima, speed and chin are more than matched and reflexes and offense Pac destroys him. Floyd been more hurt vs lesser and vs the same more out of shape Mosley.

Most overrated defensive fighter of the modern era.
Even JLC landed over 170 power punches on him in his prime.
Two best WW opponents? 1 knocked him down other had him out on his feet.
wow-this is so far from the truth-And your "analysis" makes 0 sense in relation to the debate

all u do is talk bro-your FACTS ARE INVALID OR THEY DONT TELL THE ENTIRE STORY-

LMFAO AT THE "OVERRATED DEFENSIVE FIGHTER-FUKIN DUMMY, FLOYD BEEN DOWN 1 TIME OFFICIALLY AND 1 TIME UNOFFICIALLY.

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=qtARRrX2FXQ[/ame]

U wanted a video-your fukin a$$ clearly don't go to a boxing gym based on your sloppy technical analysis-

here lemme break it down for you

see 3 min 9 sec
see 3 min 22 sec
see 3 min 55 sec
see 5 min 40 sec FOR THE SLOPPY AMATUER HOOKING FUKIN WOW

I can show you clip after clip after clip, of the sloppiness you deny is even there

But your a pactard and pactards are known on forums, for not understanding this sport, and for not ACKNOWLEDGING WHATS IN PLAIN VIEW

YOU HAVE JUST BEEN OWNED-
sdsfinest22 is offline  Top
Reply With Quote
Old 11-27-2011, 11:39 AM   #111
Marnoff
Undisputed Champion
East Side VIP
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 12,606
vCash: 1000
Default Re: I want to know how Pacquiao can survive 12 rounds with Mayweather

Quote:
Originally Posted by Exactabox View Post
Years ? Really ? Jesus just amazing how Flomos are in love with fiction and fantasy. Hatton at 147 vs 140 wow. Shane off 2 camps and a 15 month layoff.
JMM first fight ever at 147 jumping up from 125 then 135 and Floyd cheating on the scale at weigh in.
So guys somehow get better after Floyd manhandles them and that makes the Pacquiao wins superior?
Marnoff is offline  Top
Reply With Quote
Reply

Boxing News 24 Forum > Boxing > General Boxing Forum

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is Off
HTML code is Off

Forum Jump





All times are GMT -4. The time now is 11:25 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.0
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Boxing News 24 Forum 2013