***Bute v. Berrio Weigh-In *** Bute: 167; Berrio: 167.8!

Discussion in 'World Boxing Forum' started by Decebal, Oct 18, 2007.

1. Maxime

Maxime Sweet Science Full Member

8,957
    109
    Jul 19, 2004
    We don't know. Froch could have Bute's number. But all that doesn't matter. Fact is Froch had an opportunity to fight Bute in an IBF Title Eliminator and he turned it down. Now he is talking trash about Bute. That makes him a tool.

2. Maxime

8,957
    109
    Jul 19, 2004
    Wrong! Vitali Tsypko just won an IBF title eliminator for the #2 spot. So he'll be ranked at #2 in the next ranking. #1 will be vacant and Froch will be #3.

3. Brickhaus

Brickhaus Packs the house Full Member

22,296
    5
    Mar 14, 2007
    Bute looks emaciated. I'm guessing he won't stick at 168 for much longer, win or lose.

4. Maxime

8,957
    109
    Jul 19, 2004
    Yeah, he usualy steps into the ring between 180 and 185 lbs.

5. Decebal

Decebal Lucian Bute Full Member

34,525
    7
    Mar 10, 2007
    :admin :admin :admin He puts on up to 17 pounds (7.7 kgs)?? How is tha possible? How can he still fight after drinking and eating so much?:huh

6. Maxime

8,957
    109
    Jul 19, 2004
    It's pretty much normal these days for fighters to put on 10lbs to 15 lbs between the weight in and the fight. Manny Pacquiao who's much smaller then Bute put on 14 lbs in his last fight against Barrera.

7. Decebal

Decebal Lucian Bute Full Member

34,525
    7
    Mar 10, 2007
    «Je veux boxer en mesurant bien mes distances, de l'extérieur, et utiliser ma vitesse. Il cogne dur, alors quand il va chercher à cogner, il sera là, devant moi, et je vais chercher à en profiter», a indiqué le Québécois d'adoption.
    «Il (Berrio) est le champion. Ce sera très important pour moi de suivre mon plan de match. Je veux boxer comme le vrai Lucian Bute.
    «Je rêve à ça depuis que je suis au Canada. Je suis confiant que tout va bien se passer.»
    Berrio, lui, était encore une fois peu enclin à discuter du combat avec les journalistes, jeudi.
    «J'aime me retrouver dans des affrontements équilibrés, où je me dois de respecter la fiche de mon adversaire, mais où mon adversaire se doit aussi de respecter la mienne», s'est limité à dire le vétéran de 31 ans à l'aide d'un interprète.
    Contre Bika, Bute avait peiné en début de combat, mais il était ensuite revenu en force et avait remporté le combat de façon claire aux points. Larouche estime que cette capacité d'adaptation servira à nouveau contre Berrio, un boxeur qui est capable de donner jusqu'à une centaine de coups par round, et d'épuiser son adversaire. «Il s'est adapté (contre Bika) et les grands athlètes ont une grande capacité d'adaptation, a souligné Larouche. On est prêt pour un boxeur qui veut nous mettre hors de combat au premier round, mais en même temps, il faut prendre le temps de rentrer dans le combat. Les deux ou trois premiers rounds vont être très déterminants.»

http://www.canoe.com/sports/nouvelles/archives/2007/10/20071018-173353.html

8. In_FlaMeS

In_FlaMeS K-BKois Full Member

954
    0
    Jul 19, 2004
    Go Bute Goooooooooooo

9. Boro chris

Boro chris Boxing Junkie Full Member

10,276
    21
    Mar 14, 2005
    The old man of the forrest would rip Froch a new one!

10. crashzzz

crashzzz Bergeron Avatar Club Full Member

102
    0
    Sep 6, 2005
    Berrio's physique reminds me of Pavlik...

Both skinny looking, yet have proven to have a great deal of power & speed in their punches...
    Berrio will be dangerous tonight against Bute. One mistake, and it could be the end of the night for Bute.

Bute will have to take advantage of his footwork, balance, and countering to the body in order to win.

11. scorpy

scorpy Veni, Vidi, Vici Full Member

1,317
    0
    Jul 23, 2004
    He never had it !